Levertijd iets langer dan normaal, ivm vakantie!

Grote mensen doen alsof gaat over de existentiële crisis van deze tijd, waar iedereen doet alsof en mensen vervreemd zijn geraakt van de natuur.

Human Design, een synthese van esoterische en moderne wetenschappen, brengt ieders unieke blauwdruk in kaart van waaruit bewustzijn en persoonlijke inzichten ontstaan. Zo leidt dit systeem niet alleen tot een beter begrip voor onszelf en de ander, maar laat het ook zien hoe alles met elkaar verbonden is. Wat mensen spiritualiteit noemen, is in wezen natuurkunde die we nog niet begrijpen. Hoe mooi zou het zijn als deze kennis geïntegreerd wordt in het onderwijs en de opvoeding?

Alles wat ik op school had willen leren!
Kindercoaches en onderwijsprofessionals kunnen met deze kennis echt iets betekenen voor kinderen en hun ouders. 

 

  • HARDCOVER
  • 384 pagina's
  • 2e druk

Als je een speciale tekst in het boek wilt laten schrijven door Barbara, kun je dat aangeven in het Opmerkingenveld.

LET OP: Bestellingen voor buiten NL: kies EU-landen voor verzending

 

Human Design & Kinderen 

 

Vanuit mijn levensmissie van Onderwijs en opvoeding (LAX of Education 11/12 46/25) heb ik dit boek geschreven. Grote mensen doen alsof  gaat over Human Design als instrument voor zelfreflectie. Het kan ouders inzichten geven in hun kinderen, want het systeem opent de deur naar zelfkennis op een geheel nieuwe manier en het geeft een schematische weergave van je functioneren, een energetische blauwdruk. Door het design van je kind te leren kennen, wordt opvoeden volgens de natuur ineens heel eenvoudig. Het kind hoeft in de jonge jaren zijn eigen design niet te kennen. Het heeft vooral de ruimte nodig om zich te ontwikkelen. Opvoeden gaat daarom grotendeels vanzelf.

 

Door je eigen unieke levenskracht te ervaren, door het experimenteren met je Type, Autoriteit en Profiel, komt het leven in de flow zonder iets aan jezelf te hoeven veranderen. 

 

De revolutionaire kennis van Human Design kan daarbij bijdragen aan inlevingsvermogen, emotioneel bewustzijn en ‘persoonlijke vorming’. De mogelijkheden voor onderwijs en bedrijfsleven zijn oneindig. Zoals ik het voor me zie, is Human Design vooral een aanvulling voor jongeren, op de middelbare school. En is het vooral voor de ouders wanneer de kinderen in de basisschoolleeftijd zijn.

 

Ik bekijk Human Design vanuit een universeel perspectief; centraal staat het creatief oneindig potentieel van de mens en tegelijkertijd het principe van 'no choice'. Dat lijkt tegenstrijdig, maar die dualiteit is de basis van het universum, dat eigenlijk een biversum is. In ieder design vinden we tegengestelde energie, daar zit ons potentieel om te ontwikkelen. Als je je overgeeft aan het niet-weten, aan de flow van het leven als jezelf, dan accepteer je dat niet alles maakbaar is in het leven. Je vertrouwt erop dat je onderdeel bent van een groter geheel. Dat vertrouwen is uiteindelijk de drijvende kracht achter je oneindig potentieel en brengt het leven in flow!

 

Alleen de kennis hebben is niet genoeg, het gaat erom dat je experimenteert met je design en autoriteit! Het systeem leert ons dat iedereen uniek is, daarom noemen we het de wetenschap van differentiatie!